Pinga Frisim

fredag 6 augusti 2010

DEN BÄSTA MEDICINEN

när man känner att huvudet håller på att sprängas av en massa ätande tankar och en massa jagande problem... då ska man åka till ett ställe man älskar där det e lugnt och avslappnat , för mig är det stranden.. en viss strand jag är som gott uppväxt på mossbystrand. och så ska man lyssna på skön musik som verkligen får dej att tänka på annat, för mig är det mycket dansk musik jag blir lugn av det.

och en speciellt.

men ibland hjälper inte ens det, så då kommer en underbar människa till mig, min underbara älskling! du är den bästa medicinen. du är min engel!
och jeg elsker KUN dig.






en annan sak man ska tänka på när inget duger och man känner att man inte har nåt och inte kan köpa det o det... och man sätter sig själv plötsligt väldigt högt. det är dom människorna som inte kan dricka rent vatten varje dag som får går flera kilometer för att skaffa både mat och vatten och varje dag är en överlevnadskamp.

sen finns det dom personerna som inte är så långt ifrån oss...

i detta nummer av veckorevyn berättar tre tjejer;

elin 26 år lider av ms multipel skleros en kronisk sjukdom som påverkar hela nervsystemet , finns inget bot utan bara broms mediciner hon tar tre sprutor tre gånger i veckan, och bestämmde sig efter en tid att inget skulle hämma henne för att hon hade ms, hon har bott i både Rom och spanien och gifte sig förra året med sin man. hon sa till sig själv inget ska stoppa mig.

sarah 27 år nykter alkoholist. börja dricka som 14 åring och missbrukade sen alkohol varje dag tillsammans med andra droger. hon tycker det är hennes skyldighet att hjälpa andra och föreläsa om alkohol och droger och den farliga konsekvensen.som hon gör idag på skolor och seminarie. hon har sitt eget företag idag med Happymess som sänder ut ett positivt citat varje morgon till sina kunder.

linnea 17 är Elitidrottare och rullstolsbunden. linnea föddes med ryggmärgsbråck och en nervskada i ryggen som gjorde att hon inte kan gå. 17 år bara och redan elitidrottare och ser positivt på livet, och vägrar låta problem hindra henne.

www.veckorevyn.se
kan man läsa hela historierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar